Dr. Bernhard Kopp appointed new Chief Financial Officer (CFO) of fos4X

(Mynewsdesk) Dr. Bernhard Kopp will join the management of fos4X as CFO starting July 01, 2019. The experienced CFO will support further scaling and help implement the ambitious growth strategy.

"With Bernhards support, we will continue to successfully overcome the hurdles to our ambitious growth. With his extensive experience in an international environment, he will be an important addition for our management and a valuable sparring partner for me personally", says Dr. Lars Hoffmann, founder and CEO of fos4X.

About Dr. Bernhard KoppDr. Kopp has more than 23 years of experience in finance and controlling. His career as a consultant and controller has taken him through various positions abroad. Most recently, he was CFO of ESG Elektroniksystem- und Logistik. He has valuable experience in controlling, M&A, and corporate finance.

fos4X

Publiziert durch PR-Gateway.de.

fos4X GmbH

Thalkirchner Straße 210

Alexander Tindl

Über fos4X GmbH
Die 2010 in München gegründete fos4X GmbH ist Spezialist für innovative, faseroptische Messtechnik und Sensorik - vorrangig in Rotorblättern von Windenergieanlagen - und entwickelt intelligente Lösungen für die Blattlastmessung, Eiserkennung, Zustandsüberwachung und zur Betriebsoptimierung.
Der Geschäftsschwerpunkt liegt im Bereich Optimierung von Windenergieanlagen und Windparks mit Hilfe faseroptischer Sensorik. Das Ziel ist es, sowohl die Verfügbarkeit von Energie aus der Windkraft wie auch den Anteil erneuerbarer Energie zu erhöhen.

Weitere Informationen unter www.fos4X.de

fos4X GmbH